Τι είναι το Social media marketing?
Social media marketing είναι όλες οι προωθητικές ενέργειες που κάνουμε στις πλατφόρμες των κοινωνικής δικτύωσης για να γνωρίσουμε και να αλληλοεπιδράσουμε με το κοινό που μας ενδιαφέρει και τελικά να “πουλήσουμε” τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας.
Είναι απαραίτητο το social media marketing?
Πάνω από 4 δισεκατομμύρια άνθρωποι βρίσκονται στα social media και κάθε χρόνο οι ενεργοί χρήστες αυξάνονται από 5 – 10%. Αυτό σημαίνει πως τα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν μια τεράστια ευκαιρία να προβάλουμε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας και να πετύχουμε τους επιχειρηματικούς μας στόχους.
Ποια είναι τα “καλύτερα” social media platforms?
Δεν υπάρχουν “καλύτερα” και “χειρότερα” social media. Ενώ πράγματι κάποια κανάλια είναι πιο δημοφιλή από κάποια άλλα π.χ. το γνωστό σε όλους μας Facebook με ~ 3 δις χρήστες παγκοσμίως, αυτό δε σημαίνει πως οι επιλογές σας περιορίζονται σε αυτά. Ανάλογα με το αντικείμενο της επιχειρηματικής σας δραστηριότητας, το κοινό που απευθύνεστε “ζει” και “αναπνέει” σε συγκεκριμένα social κανάλια.
Who is the king?
Θα το πούμε ακόμα μία φορά: Content is the king! To περιεχόμενο που προβάλουμε στα social media μπορεί να αποτελέσει ένα από τα μεγαλύτερα “όπλα” προώθησης της δραστηριότητάς μας.
Πως επιλέγουμε περιεχόμενο;
Ανάλογα με τους στόχους και τη στρατηγική μας και αφού επιλέξουμε τα κύρια social media platforms που μας εξυπηρετούν, θα επιλέξουμε το είδος περιεχομένου που θα μοιραστούμε με το κοινό μας.
Ποια είναι τα βασικά είδη περιεχομένου;
Πρακτικά, ακόμα και μια άστοχη δημοσίευση στα social media αποτελεί περιεχόμενο.
Ποια είναι όμως τα βασικά είδη περιεχομένου;
Ουσιαστικά οι κατηγορίες περιεχομένου είναι 2:
Ψυχαγωγικό περιεχόμενο
Με βασικό στόχο την αλληλεπίδραση με το κοινό μας, το ψυχαγωγικό περιεχόμενο διακρίνεται στις εξής υποκατηγορίες:
Διασκεδαστικά video
Videos που διασκεδάζουν το κοινό με εύστοχα edits.
Memes
Τα memes θα πρέπει να είναι σχετικά με το αντικείμενό μας.
Quotes
Τα quotes αποτελούν μια καλή ευκαιρία για τη δημιουργία shareble content αλλά θα πρέπει επίσης να είναι σχετικά με τη δραστηριότητά μας.
User generated (UGC).
Είναι το περιεχόμενο που καλούμε το κοινό μας να παράξει, με βάση την εμπειρία του από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας. Θεωρείται το “Άγιο δισκοπότηρο” για έναν marketer αφού είναι ο ορισμός της αλληλεπίδρασης με το κοινό.
Polls & Quizzes.
Αποτελούν μια ξεκάθαρη πρόσκληση-πρόκληση για γνήσια αλληλεπίδραση και πολλές φορές, γίνονται viral.
Ενημερωτικό περιεχόμενο
Το ενημερωτικό περιεχόμενο που δίνει προστιθέμενη αξία και παρέχει ενημέρωση, χωρίζεται στις εξής υποκατηγορίες:
Infographics.
Προσφέρουν οπτικοποιημένη εμπειρία με γραφήματα και στατιστικά οπτικά μοντέλα που αντικαθιστούν απλές, “βαρετές” αναφορές με νούμερα.
Συμβουλές και Tips.
Είναι άμεσα, σύντομα και κατανοητά και προσφέρουν αξία στο χρήστη.
Testimonials.
Πρόκειται για μαρτυρίες ευχαριστημένων πελατών. Μια πολύ σημαντική κατηγορία περιεχομένου που αυξάνει το αίσθημα εμπιστοσύνης για το brand σας
Webinars.
Περιεχόμενο σε μορφή video που παρέχει γνώση για κάποιο αντικείμενο. Όταν προσφέρεται δωρεάν δίνει την ευκαιρία στον επαγγελματία να δώσει εμπράκτως ένα κομμάτι της γνώσης του. Αυτή η έκθεση του επαγγελματία φαίνεται “δίκοπο μαχαίρι” αλλά συνήθως είναι “ανθρώπινη”, δείχνει εξωστρέφεια και αξίζει την προσπάθεια.
E-books.
Με ένα σωστά δομημένο ebook προσφέρετε δωρεάν πληροφορίες για τη βαθύτερη κατανόηση των υπηρεσιών σας ή ένα αναλυτικότερο user manual για κάποιο προϊόν σας. Αποτελεί μια εξαιρετική μορφή περιεχομένου αφού προσφέρεται από εσάς δωρεάν, βοηθά το χρήστη και σας δίνει μια μοναδική ευκαιρία να δείξετε την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρετε ή έναν πιο πλούσιο οδηγό χρήσης για κάποιο από τα προϊόντα σας.
Διαφημιστικές καμπάνιες στα social media
Τι σημαίνει διαφήμιση στα social media?
Με τον όρο διαφήμιση στα social media εννοούμε την προώθηση διαφόρων ειδών δημοσιεύσεων περιεχομένου επί πληρωμή, έτσι ώστε να προσεγγίσουμε το επιλεγμένο κοινό και να πετύχουμε την επιθυμητή απήχηση των υπηρεσιών μας ή των προϊόντων μας.
Γιατί να διαφημιστούμε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Η συντριπτική πλειοψηφία των υποψηφίων πελατών μας βρίσκεται στα social media.
Οι διαφημιστικές πλατφόρμες των social media μας παρέχουν ένα πλήθος επιλογών στόχευσης σε διάφορους τύπους διαφήμισης. Έτσι μπορούμε να απευθυνθούμε με ακρίβεια στο κοινό που μας ενδιαφέρει.
Αυτή η ακρίβεια έχει ως συνέπεια το χαμηλό κόστος διαφημιστικής δαπάνης σε σχέση με την απόδοση.
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα της διαφήμισης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;
Η διαφήμιση στα social media χαρακτηρίζεται από πολλά πλεονεκτήματα που με τις παραδοσιακές μεθόδους διαφήμισης ήταν αδύνατο να έχουμε.
Εκτός από τις χαμηλότερες δαπάνες, τα παρακάτω μας προσφέρουν μεγάλες ευκαιρίες να μεταδώσουμε αποτελεσματικά τα μηνύματά μας και να πετύχουμε τους επιχειρηματικούς μας στόχους με μεγαλύτερη ευκολία:
📢Λεπτομερείς επιλογές στόχευσης
Ανάλογα με το περιεχόμενο και τις πληροφορίες που μοιράζονται οι χρήστες στα social media, δημιουργούνται δεδομένα τα οποία μας βοηθούν να στοχεύσουμε με αρκετά μεγάλη ακρίβεια. Φύλο, ηλικία, επάγγελμα αλλά και υπόβαθρο εκπαίδευσης, είναι μερικά από τα δεδομένα που οι διαφημιστικές πλατφόρμες μοιράζονται μαζί μας για να μας βοηθήσουν.
📢Αναλυτικά στοιχεία και αποτελέσματα
Τα εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας, μας παρέχουν εξαιρετικά στοιχεία για να τα επεξεργαστούμε και να πραγματοποιήσουμε τροποποιήσεις στις διαφημιστικές μας ενέργειες. Έτσι, μπορούμε να βελτιώνουμε συνεχώς την απόδοση και να εκμεταλλευόμαστε τον προϋπολογισμό μας με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο.
📢Ακριβείς μέτρηση αποτελεσμάτων
Οι πλατφόρμες μας παρέχουν στατιστικά με μεγάλη ακρίβεια. Μπορούμε λοιπόν ανά πάσα στιγμή να γνωρίζουμε εάν μια καμπάνια “φέρνει” τα επιθυμητά αποτελέσματα. Το return on investment (ROI) είναι ένα από τα πιο βασικά metrics στο χώρο της διαφήμισης και τα διαθέσιμα εργαλεία μας το προσφέρουν απλόχερα.
📢Επαναστόχευση (Retargeting)
Η συγκεκριμένη δυνατότητα είναι εξαιρετικά χρήσιμη καθώς μας επιτρέπει να προσεγγίσουμε χρήστες που έχουν ήδη αλληλεπιδράσει με το περιεχόμενό μας είτε αυτό προέρχεται από τα social media είτε από κάποια σελίδα τους website μας.
Τι χρειάζεται για να ξεκινήσω;
Αρχικά μια επιχείρηση για να ξεκινήσει να διαφημίζεται στα social media χρειάζεται επαγγελματικούς λογαριασμούς (profiles, pages, accounts κτλ).
Επίσης, πριν ξεκινήσουμε χρειαζόμαστε ένα digital marketing strategy. Οι ξεκάθαροι επαγγελματικοί στόχοι θα μας βοηθήσουν να επιλέξουμε τα κατάλληλα εργαλεία για να υποστηρίξουμε με ακρίβεια το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Εάν τα παραπάνω σας δημιουργούν άγχος, η ομάδα της FngNet είναι εδώ για εσάς! Μιλήστε μαζί μας για να δημιουργήσουμε ένα πλήρες πλάνο προώθησης στα social media..