Τι είναι το email marketing;
Με τον όρο email marketing εννοούμε τις ενέργειες προώθησης που βασίζονται στην αποστολή συναφών με το προϊόν μας emails σε μια λίστα συνδρομητών της επιχείρησής μας,
Το email marketing αποτελεί την πιο παραδοσιακή μορφή ηλεκτρονικού marketing και μάλιστα πολύ πετυχημένη. Με ελάχιστο κόστος, το email marketing εάν χρησιμοποιηθεί με στρατηγική δύναται να φέρει εξαιρετικά κέρδη σε μια επιχείρηση.
.
Ποια είναι τα βασικά είδη του email marketing;
Τα βασικότερα είδη του email marketing είναι τα παρακάτω
✅ Email Newsletter
✅ Email προσφοράς
✅ Transactional Emails (emails ειδοποιήσεων)
✅ Email διατήρησης πελατών (retention email)
Τα 4 κορυφαία marketing emails
Email Newsletter
Αν τσεκάρετε το inbox του αγαπημένου σας email account είναι σίγουρο πως θα ανακαλύψετε ένα “σκασμό” από εισερχόμενα newsletters. Αυτό συμβαίνει γιατί έχετε εγγραφεί σε λίστες συνδρομητών για αγαπημένα προϊόντα, υπηρεσίες, ενημέρωση και πολλά άλλα. Συνήθως τα newsletter emails καταφθάνουν σε τακτά χρονικά διαστήματα με κύρια αποστολή να ενημερώσουν για νέα προϊόντα, νέα άρθρα, παρουσιάσεις.
Email προσφοράς
Είναι τα emails που έχουν ως σκοπό να ενημερώσουν για νέες προσφορές και εκπτώσεις προϊόντων, υπηρεσιών. Χαρακτηρίζονται ως “hard sellers” καθώς είναι προορισμένα να “πουλήσουν” άμεσα.
Google video ads
Ένα από τα πιο σημαντικά assets της google είναι το Youtube. Είναι ένα κυρίαρχο digital media που καλύπτει μια τεράστια γκάμα video περιεχομένου. Έδώ, τα google ads μας δίνουν τη δυνατότητα να “τρέξουμε” διαφημίσεις video οι οποίες θα εμφανίζονται στους χρήστες ενώ απολαμβάνουν το πλούσιο περιεχόμενο της πλατφόρμας Youtube.
Εκτός όμως από την εμφάνιση στο Youtube, οι διαφημίσεις μας εμφανίζονται και σε ιστοσελίδες και εφαρμογές που πληρούν τα κριτήρια και είναι Google video partners
Transactional Emails (emails ειδοποιήσεων)
Τα transactional emails είναι όλα εκείνα που αφορούν αυτοματοποιημένες απαντήσεις όπως: διαδικασίες συναλλαγών, μηνύματα καλωσορίσματος, μηνύματα σχετικά με το λογαριασμό ενός χρήστη, ενημερώσεις για προϊόντα που αποστέλλονται, αποστολή αποδείξεων και παραστατικών και φυσικά ειδοποιήσεις για το γνωστό “abandoned cart”. Το τελευταίο αφορά προϊόντα που έχουν εγκαταλειφθεί από ένα χρήστη στο καλάθι αγορών ενός ηλεκτρονικού καταστήματος και με αυτόματο τρόπο λαμβάνει μια ειδοποίηση για αυτό.
Email διατήρησης πελατών (retention email)
Το customer retention αποτελεί ένα τεράστιο challenge για όλους τους επαγγελματικούς κλάδους. Το email marketing είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά digital κανάλια για να αλληλεπιδράσετε με τους πελάτες σας, να τους ευχαριστήσετε για την αφοσίωσή τους και να τους “ενεργοποιήσετε” και πάλι
Πλεονεκτήματα του email marketing
Είναι φθηνό. Μπορείς να προσεγγίσεις τους πελάτες σου, όποια στιγμή επιθυμείς χωρίς να ξοδεύεις πολύτιμο budget.
Είναι απλό και εύκολο στη χρήση. Υπάρχουν αρκετές πλατφόρμες αποστολής email. Οι περισσότερες είναι εύκολες στη χρήση και είναι δωρεάν μέχρι έναν συγκεκριμένο αριθμό παραληπτών.
Έχει υψηλό CR. Με μια καλή στρατηγική email marketing, αυτό το digital κανάλι μπορεί να αποδώσει εξαιρετικά σε πωλήσεις προϊόντων ή να δώσει νέα leads. Με το υψηλότερο conversion rate (ποσοστό των παραληπτών που προχώρησαν σε αγορά) ανάμεσα στα digital κανάλια του αξίζει μια θέση στη marketing στρατηγική σας.
Έχει μετρήσιμη απόδοση. Όλες οι γνωστές πλατφόρμες email marketing διαθέτουν εργαλεία μέτρησης των αποτελεσμάτων για να έχετε ξεκάθαρη εικόνα για τις προσπάθειές σας.
Διαθέτει αυτοματοποιημένες λύσεις. Μπορείς να προγραμματίσεις πολυάριθμες καμπάνιες, να ρυθμίσεις την αποστολή abandoned cart emails και να πραγματοποιήσεις εύκολα όποιο marketing plan θέλεις.
Είναι προσωποποιημένο. Δίνει τη δυνατότητα να χωρίσεις τους συνδρομητές σου σε κατηγορίες ανάλογα με το επάγγελμα, τη γεωγραφική τους θέση την ηλικία, ακόμα και το όνομά τους. Αυτό προσφέρει την ευκαιρία για μια πιο στοχευμένη επικοινωνία, προτάσεις κατάλληλων προϊόντων και υπηρεσιών και πολλά άλλα.
Μειονεκτήματα του email marketing
Τα μειονεκτήματα του email marketing είναι ελάχιστα και τα κύρια είναι:
Συλλογή των subscribers. Η συλλογή των συνδρομητών πρέπει απαραίτητα να γίνει μόνο με τη συγκατάθεσή τους. Κάθε άλλη αυθαίρετη χρήση των στοιχείων των χρηστών είναι παράνομη και διώκεται ποινικά. Συμπερασματικά η απόκτηση νέων εγγεγραμμένων απαιτεί κόπο και κάποια επένδυση σε μία ελκυστική καμπάνια που θα πραγματοποιήσετε μέσω ενός άλλου digital καναλιού.
Συμβατότητα και responsiveness. Το newsletters σας θα πρέπει να είναι συμβατά με τους πιο δημοφιλείς email clients και με τις βασικές κινητές συσκευές. Οι κυριότερες πλατφόρμες για email marketing συνήθως είναι συμβατές με τους πιο γνωστούς παρόχους ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και παρέχουν templates που προσαρμόζονται αυτόματα στις διαφορετικές συσκευές αλλά σε κάποιες περιπτώσεις υπάρχουν περιορισμοί.